Безневестная дево текст

Славление Христа
За молитв святых отец наших, Господи Исусе Христе Сыне Божии, помилуй нас. Аминь.
Христос раждается, славите. Христос с небесе, срящите. Христос на земли, возноситеся. Пойте Господеви вся земля, и веселием воспойте людие, яко прославися.
Первовечному от Отца рождену нетленну Сыну, и во последеняя от Девы воплощенну без семени, Христу Богу возопием, воздвигнувыи рог наш, свят еси Господи.
Тропарь, глас 4
Рожество Твое Христе Боже наш, возсия мирови свет ра-зумный. Внем бо иже звездам служащий, звездою поучахуся, Тебе кланятися Солнцу праведному, и Тебе ведети с выше Восток, Господи слава Тебе.
Слава и ныне, кондак, глас 3
Девая днесь Пресущественаго раждает, и земля вертеп Неприкосновенному приносит. Ангели с пастыри славословят, волсви же по звезде путь шествуют. Нас бо ради родися Отроча младо превечныи Бог.
Величай душе моя, Иже во вертепе рождшагося Царя Христа.
Таинство странно вижу и преславно: небо сущу пещеру: престол херувимскии Девицу: ясли вместилище, в нихже возлеже невместимыи Христос Бог. Его же хваляще величаем.
Величай душе моя, честнейшу небесных воинств, Деву пречистую Богородицу.
Подобаше убо нам, яко безбеды страхом, удобь молчати. Любовию же Дево, песнь сложити, силою обостренную, дело есть драго. Но О Мати силу, елико же бысть изволение даждь.
(поклон земной).
Слава Отцу и Сыну и Святому Духу (поклон), и ныне и присно и вовеки веком, аминь (поклон), Господи помилуй, Господи помилуй, Господи благослови (поклон).
Отпуст
Рождеися в Вифлееме Июдейстем, и в яслех возлегии, Господи Исусе Христе Сыне Божии, молитв ради пречистыя Ти Матере, и всех святых, помилуй и спаси нас, яко благ и человеколюбец (поклон). Аминь.
Величаем Тя, Живодавче Христе, нас ради ныне плотию рождешагося от безневестныя и пречистыя Девы Марии (поклон).
Господи помилуй (3-жды).
взято из «Древлеправославный Песнослов», Рига 1994, составитель И.У.Ваконья

Глава 57. Богородичны и Крестобогородичны отпустительнии. На 8 гласов, поемии во все лето, в вечерни же, и на Бог Господь на утрени, и в конец утрени.

В неделю вечера, и в понедельник на Бог Господь, глас 1:

Чудо чудес Благодатная, в Тебе зрящи тварь радуется: зачала бо еси безсеменно, и родила еси неизреченно: Егоже чиноначалия Ангелов видети не могут. Того моли о душах наших.

В конец утрени: Пречистая Богородице, на Небесех благословенная, и на земли славословимая: радуйся Невесто Неневестная.

В понедельник вечера, и во вторник на Бог Господь:

Заченшая неопально Огнь Божественный, и рождшая безсеменно Источника Жизни Господа, Благодатная Богородице, спасай тя величающия.

В конец утрени: Безматерняго на Небеси паче мысли и слуха, на земли без отца родила еси: Того Богородице моли о душах наших.

Во вторник вечера, и в среду на Бог Господь:

Твое предстательство имуще Пречистая, и Твоими молитвами лютых избавляеми, Крестом Сына Твоего везде соблюдаеми, по долгу Тя вси благочестно величаем.

В конец утрени: Пречистая Богородице:

В среду вечера, и в четверток на Бог Господь:

Заченшая неопально Огнь Божественный:

В конец утрени: Безматерняго на Небеси:

В четверток вечера, и в пяток на Бог Господь:

Твое предстательство имуще:

В конец утрени: Пречистая Богородице:

В пяток вечера, и в субботу на Бог Господь:

Гавриилу вещавшу тебе Дево:

В конец утрени: Безматерняго на Небеси:

В неделю вечера, и в понедельник на Бог господь, глас 2:

Благоутробия сущи источник, милости сподоби нас Богородице, призри на люди согрешившия, яви яко присно силу Твою: на Тя бо уповающе, радуйся, вопием Ти, якоже иногда Гавриил, Безплотных Архистратиг.

В конец утрени: Мати святая неизреченнаго Света:

В понедельник вечера, и во вторник на Бог Господь:

Божественнаго быхом общницы естества:

В конец утрени: Тя величаем Богородице, вопиюще: радуйся незаходимаго Света облаче, Того носивши в недрех Славы Господа.

Во вторник вечера, и в среду на Бог Господь:

Препрославлена еси Богородице Дево, поем Тя: Крестом бо Сына Твоего низложися ад, и смерть умертвися, умерщвленнии востахом, и живота сподобихомся, рай восприяхом древнее наслаждение. Тем благодаряще славословим, яко державнаго Христа Бога нашего, и Единаго Многомилостиваго.

В конец утрени: Тя величаем Богородице вопиюще: радуйся жезле, от негоже безсеменно Бог прозябый, погуби на Древе смерть.

В среду вечера, и в четверток на Бог Господь:

Божественнаго быхом общницы:

В конец утрени: Тя величаем Богородице вопиюще: радуйся незаходимаго:

В четверток вечера, и в пяток на Бог Господь:

Препрославлена еси Богородице Дево:

В конец утрени: Тя величаем Богородице вопиюще: радуйся жезле:

В пяток вечера, и в субботу на Бог Господь:

Вся паче смысла, вся преславная твоя Богородице таинства.

В конец утрени: Мати Святая неизреченнаго Света:

В неделю вечера, и в понедельник на Бог Господь, глас 3:

Красоте девства Твоего, и пресветлой чистоте Твоей Гавриил удивився, вопияше Ти Богородице: кую Ти похвалу принесу достойную? что же возъименую тя? недоумеваю и ужасаюся. Темже яко повелен бых, вопию Ти: радуйся Благодатная.

В конец утрени: Кийждо идеже спасается, тамо праведно и притекает: и кое иное таковое прибежище, яко Ты Богородице, покрывающее души наша.

В понедельник вечера, и во вторник на Бог Господь:

Прибежище и сила наша Богородице, державная помощь мира, молитвами Твоими покрый рабы Твоя, от всякия нужды, Едина Благословенная.

В конец утрени: Кийждо идеже спасается:

Во вторник вечера, и в среду на Бог Господь:

Жезл силы стяжавшии Крест Сына Твоего Богородице: тем низлагаем врагов шатания, любовию Тя непрестанно величающе.

В конец утрени: Прибежище и сила наша Богородице:

В среду вечера, и в четверток на Бог Господь:

Пророцы проповедаша, апостоли научиша, мученцы исповедаша: и мы веровахом Богородицу Тя воистинну сущую. Тем и величаем Рождество Твое неизреченное.

В конец утрени: Кийждо идеже спасается:

В четверток вечера, и в пяток на Бог Господь:

Жезл силы стяжавшии:

В конец утрени: Прибежище и сила наша Богородице:

В пяток вечера, и в субботу на Бог Господь:

Тя ходатайствовавшую спасение рода нашего:

В конец утрени: Пророцы проповедаша:

В неделю вечера, и в понедельник на Бог Господь, глас 4:

Воспитавшейся во храме.

В конец утрени: Яко всех еси творений вышшая, воспевати Тя достойно недоумевающе Богородице, туне молим Тя, помилуй нас.

В понедельник вечера, и во вторник на Бог Господь:

К Богородице прилежно ныне притецем грешнии, и смиреннии, и припадем, в покаянии зовуще из глубины души: Владычице, помози на ны милосердовавши, потщися, погибаем от множества прегрешений, не отврати Твоя рабы тщи: Тя бо и едину надежду имамы.

В конец утрени: Тя величаем Богородице, вопиюще: ты еси купина, в нейже неопально Моисей виде яко пламень Огнь Божества.

Во вторник вечера, и в среду на Бог Господь:

Дево Пренепорочная Мати Христа Бога, оружие пройде Твою пресвятую душу, егда распинаема видела еси волею Сына и Бога Твоего: Егоже благословенная молящи не престай, прощение прегрешений нам даровати.

В конец утрени: Тя величаем Богородице, вопиюще: ты еси гора, от неяже неизглаголанно отсечеся Камень, и врата адова сокруши.

В среду вечера, и в четверток на Бог Господь:

Слово Отчее, Христа Бога нашего.

В конец утрени: Яко всех еси творений:

В четверток вечера, и в пяток на Бог Господь:

Дево Пренепорочная Мати:

В конец утрени: Тя величаем Богородице, вопиюще: ты еси гора:

В пяток вечера, и в субботу на Бог Господь:

Еже от века утаеное.

В конец утрени: Тя величаем Богородице, вопиюще: ты еси купина:

В неделю вечера, и в понедельник на Бог господь, глас 5:

Со Ангелы Небесная, с человеки земная, гласом радования Богородицы вопием Ти: радуйся врата Небес ширшая, радуйся Едина земнородных спасение, радуйся Чистая Благодатная, рождшая Бога воплотившагося.

В конец утрени: От Девы возсиявый миру Христе Боже, сыны Света Тою показавый, помилуй нас.

В понедельник вечера, и во вторник на Бог Господь:

Скорый Твой покров, и помощь, и милость, покажи на рабы Твоя, и волны Чистая укроти суетных помыслов, и падшую мою душу возстави Богородице: вем бо, вем Дево, яко можеши, елика и хощеши.

В конец утрени: Мати Божия Пресвятая, стено христиан, избави люди Твоя обычно, зовущия Ти прилежно: сопротивися срамным и гордым помыслом, да вопием Ти: радуйся Приснодево.

Во вторник вечера, и в среду на Бог Господь:

Крестом Сына Твоего Богоблагодатная, идольская прелесть вся упразднися, и демонская крепость попрася: Сего ради вернии по долгу Тя присно поем и благословим, и Богородицу воистинну исповедающе Тя величаем.

В конец утрени: От Девы возсиявый миру Христе Боже:

В среду вечера, и в четверток на Бог Господь:

Странное Девы таинство миру показася спасительное: от Нея бо родился еси без семене, и плотию показался еси без истления, всех радосте, Господи слава Тебе.

В конец утрени: Мати Божия Пресвятая:

В четверток вечера, и в пяток на Бог Господь:

Крестом сына твоего:

В конец утрени: От девы возсиявый миру:

В пяток вечера, и в субботу на Бог Господь:

Радуйся двере Господня непроходимая:

В конец утрени: От девы возсиявый миру Христе Боже:

В неделю вечера, и в понедельник на Бог Господь, глас 6:

Начало спасения, Гавриилово провещание к Деве бысть: слыша бо, еже радуйся, и не убеже целования. не усумнеся яко Сарра в сени, но сице глаголаше: се раба Господня, буди Мне по глаголу твоему.

В конец утрени: Архангельское слово прияла еси, и Херувимский престол показалася еси, и на объятиих Твоих носила еси Богородице, Надежду душ наших.

В понедельник вечера, и во вторник на Бог Господь:

Упование мира Благая Богородице Дево, Твое и едино державное предстательство просим, умилосердися на безпредстательственныя люди, моли Милостиваго Бога, избавитися душам нашим от всякаго прещения, Едина Благословенная.

В конец утрени: Никтоже притекаяй к Тебе, посрамлен от Тебе исходит, Пречистая Богородице Дево, но просит благодати, и приемлет дарование к полезному прошению.

Во вторник вечера, и в среду на Бог Господь:

Богородице Дево, моли Сына Твоего, волею пригвоздившагося на Кресте, и мир от прелести свобождшаго, Христа Бога нашего, помиловати души наша.

В конец утрени: Прежде век от Отца без матере рожденна Сына, и Слова Божия, в последняя лета родила еси, воплотившагося от чистых кровей Твоих Богородительнице без мужа: Егоже моли дароватися нам грехов оставлению прежде конца.

В среду вечера, и в четверток на Бог Господь:

Святая Владычице, Чистая Бога нашего Мати, всех Творца неизреченно рождшая, моли со апостолы священными всегда благость Его, страстей нас избавити, и оставление нам дати грехов.

В конец утрени: Великих дарований, Чистая Дево Богомати, Ты сподобилася еси: яко родила еси плотию Единаго от Троицы Христа Жизнодавца, во спасение душ наших.

В четверток вечера, и в пяток на Бог Господь:

Богородице Дево, моли Сына Твоего:

В конец утрени: Прежде век от Отца без матере:

В пяток вечера, и в субботу на Бог Господь:

Предповествует Гедеон зачатие, и сказует Давид Рождество Твое Богородице: сниде бо яко дождь на руно, Слово во чрево Твое, и прозябла еси без семене земле святая, мира Спасение, Христа Бога нашего, Благодатная.

В конец утрени: Прежде век от Отца без матере:

В неделю вечера, и в понедельник на Бог Господь, глас 7:

Богородице Дево Нескверная, Сына Твоего моли с Горними силами, прощению прегрешений нам прежде конца дароватися, верно тя славящим.

В конец утрени: Превозшла еси силы Небесныя, зане храм показалася еси Божественный, Благословенная Богородице, яко рождшая Христа, Спаса душ наших.

В понедельник вечера, и во вторник на Бог Господь:

Радуйся, Тебе приводим Богородице, Ангелов бо вышшая показалася еси, Бога рождшая.

В конец утрени: Умири молитвами Богородицы жизнь нашу, вопиющих Ти, Милостиве: Господи слава Тебе.

Во вторник вечера, и в среду на Бог Господь:

Распеншагося за ны Христа Бога, и разрушившаго смерти державу, непрестанно моли Богородице Дево: да спасет души наша.

В конец утрени: Избави Богородице от содержащих нас грехов, яко иного упования вернии не имамы, разве Тебе, и от тебе рождшагося Бога.

В среду вечера, и в четверток на Бог Господь:

Плод чрева Твоего Пречистая, пророков есть и закона исполнение. Тем Тя Богородицу в ведении славяще, благочестно величаем.

В конец утрени: Плод чрева Твоего Богоневесто, человеком показася спасения ходатайственный. Тем Тя Богородицу, разумом и языком славяще вернии величаем.

В четверток вечера, и в пяток на Бог Господь:

Распеншагося за ны Христа Бога:

В конец утрени: Избави Богородице:

В пяток вечера, и в субботу на Бог Господь:

Яко нашего воскресния сокровище:

В конец утрени: Радуйся, Невместимаго в Небесех, вместившая во утробе, Твоей. радуйся Дево, пророков проповедание, Еюже возсия Еммануил. радуйся Мати Христа Бога.

В неделю вечера, и в понедельник на Бог Господь, глас 8:

Радуйся, Ангелом Радость мира приемшая: радуйся, рождшая Творца Твоего и Господа: радуйся, сподобльшаяся быти Мати Божия.

В конец утрени: Радуйся, Врата Царя Славы, яже Вышний Един пройде, и Едину запечатленну сохрани, во спасение душ наших.

В понедельник вечера, и во вторник на Бог Господь:

Недвижимое утверждение веры, и честный дар душ наших Богородицу песньми величаем вернии: радуйся, Камень Жизни во чреве Твоем вместившая. радуйся, концей надеждо, скорбящих заступление. радуйся Невесто Неневестная.

В конец утрени: Дево Пречистая, спаси ны молитвами Твоими, движущи утробу матернюю Сыну Твоему и Богу нашему.

Во вторник вечера, и в среду на Бог Господь:

Агнца, и Пастыря, и Спаса мира, на Кресте зрящи Рождшая , глаголаше слезящи: мир убо радуется, приемля избавление: утроба же Моя горит, зрящи Твое распятие, еже за всех терпиши Сыне и Боже Мой.

В конец утрени: Плод чрева Твоего Пречистая:

В среду вечера, и в четверток на Бог Господь:

Мысленная врата Жизни Пречистая Богородице, притекающия Тебе верно избави от бед: да славим пресвятое Рождество Твое во спасение душ наших.

В конец утрени: Дево Пречистая, спаси ны:

В четверток вечера, и в пяток на Бог Господь:

Агнца и Пастыря:

В конец утрени: Плод чрева Твоего Пречистая:

В пяток вечера, и в субботу на Бог Господь:

Иже нас ради рождейся от Девы.

В конец утрени: Дево Пречистая, спаси ны молитвами Твоими:

Догматик – это песнопение, посвященное Богородице, которое мы слышим всякий раз на Всенощном бдении в субботу под воскресенье. Он поется в качестве последней стихиры (на «И ныне…») на «Господи, воззвах» на великой вечерне, когда царские врата уже открыты, а священник вместе с диаконом или без него совершает вход с кадилом.

Глас 1

Всеми́рную сла́ву,/ от челове́к прозя́бшую /и Влады́ку ро́ждшую,/ небе́сную дверь, воспои́м Мари́ю Де́ву,/ безпло́тных песнь и ве́рных удобре́ние./ Сия́ бо яви́ся не́бо и храм Божества́;/ Сия́, прегражде́ние вражды́ разруши́вши,/ мир введе́ и Ца́рствие отве́рзе:/ Сию́ у́бо иму́ще ве́ры утвержде́ние,/ Побо́рника и́мамы из Нея́ ро́ждшагося Го́спода./ Дерза́йте убо, дерза́йте, лю́дие Бо́жии;/ и́бо То́й победи́т враги́,// я́ко Всеси́лен.

Глас 2

Пре́йде сень зако́нная,/ благода́ти прише́дши:/ я́коже бо купина́ не сгара́ше опаля́ема,/ та́ко Де́ва родила́ еси́ и Де́ва пребыла́ еси́;/ вме́сто столпа́ о́гненнаго пра́ведное возсия́ Со́лнце;/ вме́сто Моисе́я – Христо́с, //спасе́ние душ на́ших.

Глас 3

Ка́ко не диви́мся/ Богому́жному Рождеству́ Твоему́, Пречестна́я?/ Искуше́ния бо му́жескаго не прие́мши, Всенепоро́чная,/ родила́ бо еси́ без отца́ Сы́на пло́тию,/ пре́жде век от Отца́ рожде́ннаго без ма́тере,/ ника́коже претерпе́вшаго измене́ния,/ или́ смеше́ния, или́ разделе́ния,/ но обою́ существу́ сво́йство це́ло сохра́ншаго./ Те́мже, Ма́ти Де́во Влады́чице,/ Того́ моли́ спасти́ся душа́м// правосла́вно Богоро́дицу испове́дающих Тя.

Глас 4

И́же Тебе́ ра́ди Богооте́ц проро́к Дави́д/ пе́сненно о Тебе́ провозгласи́/ вели́чия Тебе́ Сотво́ршему:/ предста́ Цари́ца одесну́ю Тебе́, /Тя бо Ма́терь хода́таицу Живота́ показа́,/ без отца́ из Тебе́ вочелове́читися благоволи́вый Бог, /да Свой па́ки обнови́т о́браз истле́вший страстьми́,/ и заблу́ждшее горохи́щное обре́т овча́,/ на ра́мо восприи́м, ко Отцу́ принесе́т,/ и Своему́ хоте́нию,/ с небе́сными совокупи́т си́лами,/ и спасе́т, Богоро́дице, мир, Христо́с,// име́яй ве́лию и бога́тую ми́лость.

Глас 5

В Чермне́м мо́ри/ неискусобра́чныя Неве́сты о́браз написа́ся иногда́. /Та́мо Моисе́й – раздели́тель воды́:/ зде же Гаврии́л – служи́тель чудесе́./ Тогда́ глубину́ ше́ствова немо́кренно Изра́иль;/ны́не же Христа́ роди́ безсе́менно Де́ва. /Мо́ре по проше́ствии Изра́илеве пребы́сть непрохо́дно;/ Непоро́чная по рождестве́ Емману́илеве пребы́сть нетле́нна./ Сый и пре́жде сый,/ явле́йся я́ко челове́к,// Бо́же, поми́луй нас.

Глас 6

Кто Тебе́ не ублажи́т, Пресвята́я Де́во?/ Кто ли не воспое́т Твоего́ Пречи́стаго Рождества́?/ Безле́тно бо от Отца́ возсия́вый Сын Единоро́дный,/ То́йже от Тебе́ Чи́стыя про́йде/, неизрече́нно вопло́щься,/ естество́м Бо́г сый/ и естество́м быв Челове́к нас ра́ди, /не во двою́ лицу́ разделя́емый, /но во двою́ естеству́/ несли́тно познава́емый./ Того́ моли́, Чи́стая, Всеблаже́нная, // поми́ловатися душа́м на́шим.

Глас 7

Ма́ти у́бо позна́лася еси́/ па́че естества́, Богоро́дице,/ пребыла́ же еси́ Де́ва/ па́че сло́ва и ра́зума,/ и чудесе́ рождества́ Твоего́ сказа́ти язы́к не мо́жет, /пресла́вну бо су́щу зача́тию, Чи́стая,/ непости́жен есть о́браз рожде́ния;/ иде́же бо хо́щет Бог, побежда́ется естества́ чин. /Те́мже Тя вси Ма́терь Бо́жию ве́дуще, /мо́лим Ти ся приле́жно,// моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Глас 8

Ца́рь Небе́сный/ за человеколю́бие на земли́ яви́ся,/и с челове́ки поживе́: /от Де́вы бо чи́стыя плоть прие́мый/и из Нея́ проше́дый с восприя́тием; /еди́н есть Сын, сугу́б естество́м,/ но не Ипоста́сию./ Те́мже соверше́нна Того́ Бо́га/ и соверше́нна Челове́ка вои́стинну пропове́дающе,/ испове́дуем Христа́ Бо́га на́шего:/ Его́же моли́, Ма́ти Безневе́стная,// поми́ловатися душа́м на́шим.

Администратор
Дата публикации: 25.12.2018

Ад прадзедаў спакон вякоў
Нам засталася спадчына,
Паміж сваіх і чужакоў
Яна мне ласкай матчынай.
Аб ёй мне баюць казкі-сны
Вясеньнія праталіны,
І лесу шэлест верасны,
І ў полі дуб апалены.
Аб ёй мне будзіць успамін
На ліпе бусел клёкатам
І той стары амшалы тын,
Што лёг ля вёсак покатам;
Аб ёй мне баюць казкі-сны
Вясеньнія праталіны,
І лесу шэлест верасны,
І ў полі дуб апалены.
І тое нуднае ягнят
Бляяньне-зоў на пасьбішчы,
І крык вароніных грамад
На могілкавым кладзьбішчы.
Жыве зь ім дум маіх сям’я
І сьніць зь ім сны нязводныя…
Завецца ж спадчына мая
Ўсяго Старонкай Роднаю.
От прадедов спокон веков
Наследство нам оставлено
Среди своих и чужаков
Оно нам лаской маминой.
О нём поют мне сказки-сны
Весенние проталины
И шум сентябрьских чащ лесных
И в поле дуб израненный.
О нём напомнит клёкотом
Мне аист над деревьями
И тот замшелый старый тын,
Что лёг между деревнями.
О нём поют мне сказки-сны
Весенние проталины
И шум сентябрьских чащ лесных
И в поле дуб израненный.
И то занудное ягнят
Зов-блеянье на пастбище,
И стай вороньих шумный гвалт
Среди могил на кладбище.
Немало дум с ним прожито,
С ним сны — рекой широкою…
Зовётся же наследство то
Моей родной сторонкою.
Другие тексты песен «Песняры вокал Андрей Усанов»

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *