Акафист Пресвятой Богородицы

Шрифт

Кондак 1

Взбра́нной Воево́де победи́тельная, я́ко из­ба́вль­ше­ся от злых, бла­го­да́р­ствен­ная воспису́ем Ти раби́ Твои́, Бо­го­ро́­ди­це; но я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, от вся́­ких нас бед сво­бо­ди́, да зо­ве́м Ти:

ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

Икос 1

А́н­гел пред­ста́­тель с Не­бе­се́ по́с­лан бысть ре­щи́ Бо­го­ро́­ди­це: ра́­дуй­ся, и со безпло́тным гла́сом воплоща́ема Тя зря, Го́с­по­ди, ужаса́шеся и стоя́ше, зо­вы́й к Ней та­ко­ва́я:

ра́­дуй­ся, Е́ю­же ра́­дость возсия́ет; ра́­дуй­ся, Е́ю­же кля́тва изче́знет.

Ра́­дуй­ся, па́д­ша­го Ада́ма воззва́ние; ра́­дуй­ся, слез Е́виных из­бав­ле́­ние.

Ра́­дуй­ся, высото́ неудобовосходи́мая челове́ческими по́мыслы; ра́­дуй­ся, глубино́ неудобозри́мая и а́нгельскима очи́­ма.

Ра́­дуй­ся, я́ко еси́ Царе́во седа́лище; ра́­дуй­ся, я́ко но́сиши Но­ся́­ща­го вся.

Ра́­дуй­ся, Звез­до́, яв­ля́ю­щая Со́лн­це; ра́­дуй­ся, утро́бо Бо­же́ст­вен­на­го воплоще́ния.

Ра́­дуй­ся, Е́ю­же обновля́ется тварь; ра́­дуй­ся, Е́ю­же покланя́емся Твор­цу́.

ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

Кондак 2

Ви́­дя­щи Свя­та́я Се­бе́ в чис­то­те́, глаго́лет Гаврии́лу де́рзостно: пре­сла́в­ное тво­его́ гла́­са неудобоприя́тельно ду­ши́ Мое́й явля́­ет­ся: безсе́меннаго бо зача́тия рождество́ ка́­ко глаго́леши, зо­вы́й: Алли­лу́иа.

Икос 2

Ра́­зум недоразумева́емый ра­зу­ме́­ти Де́ва и́щу­щи, возо­пи́ к служа́щему: из боку́ чи́сту, Сы́­ну ка́­ко есть роди́тися мо́щно, рцы Ми? К Ней­же он ре­че́ со стра́­хом, оба́­че зо­вы́й си́­це:

ра́­дуй­ся, сове́та не­из­ре­че́н­наго Таи́ннице; ра́­дуй­ся, молча́ния прося́щих ве́ро.

Ра́­дуй­ся, чу­де́с Хри­сто́­вых на­ча́­ло; ра́­дуй­ся, ве­ле́­ний Его́ глави́зно.

Ра́­дуй­ся, ле́ствице не­бе́с­ная, Е́ю­же сни́­де Бог; ра́­дуй­ся, мо́сте, преводя́й су́­щих от зем­ли́ на не́­бо.

Ра́­дуй­ся, А́н­ге­лов многослову́щее чу́­до; ра́­дуй­ся, бесо́в многоплаче́вное пораже́ние.

Ра́­дуй­ся, Свет неизрече́нно ро­ди́в­шая; ра́­дуй­ся, е́же ка́­ко, ни еди́­на­го же научи́вшая.

Ра́­дуй­ся, прему́дрых превосходя́щая ра́­зум; ра́­дуй­ся, ве́р­ных оза­ря́ю­щая смы́слы.

ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

Кондак 3

Си́­ла Вы́ш­ня­го осени́ тог­да́ к зача́тию Браконеиску́сную, и благопло́дная Тоя́ ложесна́, я́ко село́ по­ка­за́ сла́дкое, всем хотя́щим жа́ти спа­се́­ние, внег­да́ пе́­ти си́­це: Алли­лу́иа.

Икос 3

Иму́­щи Богоприя́тную Де́ва утро́бу, востече́ ко Елисаве́ти: младе́нец же о́ноя а́бие по­зна́в Сея́ целова́ние, ра́довашеся, и игра́ньми я́ко пе́снь­ми во­пия́­ше к Бо­го­ро́­ди­це:

ра́­дуй­ся, о́трасли не­увя­да́­емыя розго́; ра́­дуй­ся, Плода́ безсме́ртнаго стяжа́ние.

Ра́­дуй­ся, Де́лателя де́лающая Человеколю́бца; ра́­дуй­ся, Сади́теля жи́з­ни на́шея ро́жд­шая.

Ра́­дуй­ся, ни́во, растя́щая гобзова́ние щед­ро́т; ра́­дуй­ся, трапе́зо, нося́щая оби́­лие очище́ния.

Ра́­дуй­ся, я́ко рай пи́щный процвета́еши; ра́­дуй­ся, я́ко при­ста́­ни­ще ду­ша́м гото́виши.

Ра́­дуй­ся, прия́тное мо­ли́т­вы ка­ди́­ло; ра́­дуй­ся, всего́ ми́­ра очи­ще́­ние.

Ра́­дуй­ся, Бо́­жие к сме́ртным благоволе́ние; ра́­дуй­ся, сме́рт­ных к Бо́­гу дерз­но­ве́­ние.

ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

Кондак 4

Бу́­рю внутрь име́я по­мыш­ле́­ний су­мни́­тель­ных, целому́дренный Ио́сиф смяте́ся, к Те­бе́ зря небра́чней, и бракоокра́дованную помышля́я, Непоро́чная; уве́­дев же Твое́ зача́тие от Ду́­ха Свя́та, ре­че́: Алли­лу́иа.

Икос 4

Слы́шаша па́стырие А́н­ге­лов пою́щих плотско́е Хрис­то́­во прише́ствие, и те́кше я́ко к Па́­сты­рю ви́дят Се­го́ я́ко а́гнца непоро́чна, во чре́ве Мари́ине упа́сшася, Ю́же пою́­ще ре́ша:

ра́­дуй­ся, А́гнца и Па́стыря Ма́­ти; ра́­дуй­ся, дво́ре слове́сных ове́ц.

Ра́­дуй­ся, не­ви́­ди­мых вра­го́в муче́ние; ра́­дуй­ся, ра́йс­ких две́рей отверзе́ние.

Ра́­дуй­ся, я́ко не­бе́с­ная сра́дуются земны́м; ра́­дуй­ся, я́ко зем­на́я сликовству́ют не­бе́с­ным.

Ра́­дуй­ся, апо́с­то­лов не­мо́лч­ная ус­та́; ра́­дуй­ся, стра­сто­те́рп­цев не­по­бе­ди́­мая де́рзосте.

Ра́­дуй­ся, тве́р­дое ве́­ры утвер­жде́­ние; ра́­дуй­ся, све́т­лое бла­го­да́­ти позна́ние.

Ра́­дуй­ся, Е́ю­же обнажи́ся ад; ра́­дуй­ся, Е́ю­же облеко́хомся сла́­вою.

ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

Кондак 5

Боготе́чную звезду́ узре́вше волсви́, тоя́ после́доваша зари́, и я́ко свети́льник держа́ще ю, то́ю испыта́ху кре́пкаго Ца­ря́, и дости́гше Непостижи́маго, воз­ра́­до­ва­ша­ся, Ему́ во­пию́­ще: Алли­лу́иа.

Икос 5

Ви́деша о́т­ро­цы халде́йстии на ру­ку́ Деви́чу Со­зда́в­ша­го рука́ми че­ло­ве́­ки, и Вла­ды́­ку разумева́юще Его́, а́ще и ра́бий прия́т зрак, по­тща́­ша­ся дарми́ послужи́ти Ему́, и возопи́ти Благослове́нней:

ра́­дуй­ся, Звезды́ незаходи́мыя Ма́­ти; ра́­дуй­ся, заре́ та́инственнаго дне.

Ра́­дуй­ся, пре́­лес­ти пещь угаси́вшая; ра́­дуй­ся, Тро́ицы таи́нники про­све­ща́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, мучи́теля безчелове́чнаго измета́ющая от нача́льства; ра́­дуй­ся, Го́с­по­да Человеколю́бца показа́вшая Хри­ста́.

Ра́­дуй­ся, ва́рварскаго из­бав­ля́ю­щая слу­же́­ния; ра́­дуй­ся, тиме́ния изыма́ющая дел.

Ра́­дуй­ся, ог­ня́ по­кло­не­ние угаси́вшая; ра́­дуй­ся, пла́мене страс­те́й изменя́ющая.

Ра́­дуй­ся, ве́р­ных нас­та́в­ни­це це­ло­му́д­рия; ра́­дуй­ся, всех ро­до́в ве­се́­лие.

ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

Кондак 6

Пропове́дницы богоно́снии, бы́вше волсви́, возврати́шася в Вавило́н, сконча́вше Твое́ проро́чество, и пропове́давше Тя Хри­ста́ всем, оста́виша И́рода я́ко буесло́вна, не ве́дуща пе́­ти: Алли­лу́иа.

Икос 6

Возсия́вый во Еги́пте про­све­ще́­ние и́с­ти­ны, отгна́л еси́ лжи тьму: и́до­ли бо его́, Спа́­се, не тер­пя́­ще Твоея́ кре́­пос­ти, па­до́­ша, сих же изба́вльшиися вопия́ху к Бо­го­ро́­ди­це:

ра́­дуй­ся, ис­прав­ле́­ние че­ло­ве́­ков; ра́­дуй­ся, низпаде́ние бесо́в.

Ра́­дуй­ся, пре́­лес­ти держа́ву попра́вшая; ра́­дуй­ся, и́доль­скую лесть обличи́вшая.

Ра́­дуй­ся, мо́ре, потопи́вшее фарао́на мы́сленнаго; ра́­дуй­ся, ка́­ме­ню, напои́вший жа́ждущия жи́з­ни.

Ра́­дуй­ся, о́гненный сто́л­пе, на­став­ля́яй су́щия во тьме; ра́­дуй­ся, по­кро́­ве ми́­ру, ши́рший о́блака.

Ра́­дуй­ся, пи́­ще, ма́нны прие́мнице; ра́­дуй­ся, сла́дости свя­ты́я служи́тельнице.

Ра́­дуй­ся, земле́ обетова́ния; ра́­дуй­ся, из нея́же тече́т мед и млеко́.

ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

Кондак 7

Хо­тя́­щу Симео́ну от ны́нешняго ве́­ка преста́витися преле́стнаго, вда́лся еси́ я́ко младе́нец тому́, но позна́лся еси́ ему́ и Бог со­вер­ше́н­ный. Те́м­же уди­ви́­ся Тво­е́й неизрече́нней пре­му́д­ро­сти, зо­вы́й: Алли­лу́иа.

Икос 7

Но́вую по­ка­за́ тварь, я́вль­ся Зижди́тель нам от Не­го́ бы́вшим, из безсе́менныя прозя́б утро́бы, и сохрани́в Ю, я́ко­же бе, нетле́нну, да чу́­до ви́­дя­ще, воспои́м Ю, во­пию́­ще:

ра́­дуй­ся, цве́­те не­тле́­ния; ра́­дуй­ся, ве́н­че воз­дер­жа́­ния.

Ра́­дуй­ся, воскресе́ния о́б­раз облиста́ющая; ра́­дуй­ся, а́н­гель­ское жи­тие́ яв­ля́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, дре́­во светлоплодови́тое, от него́же пита́ются ве́рнии; ра́­дуй­ся, дре́­во бла­го­сен­но­ли́ст­вен­ное, и́м­же покрыва́ются мно́­зи.

Ра́­дуй­ся, во чре́ве нося́щая Изба́вителя плене́нным; ра́­дуй­ся, ро́жд­шая Наста́вника заблу́дшим.

Ра́­дуй­ся, Судии́ пра­вед­на­го умоле́ние; ра́­дуй­ся, мно́гих со­гре­ше́­ний про­ще́­ние.

Ра́­дуй­ся, оде́ж­до на­ги́х дерзнове́ния; ра́­дуй­ся, лю­бы́, вся́­кое же­ла́­ние побежда́ющая.

ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

Кондак 8

Стра́н­ное рождество́ ви́­дев­ше, устра­ни́м­ся ми́­ра, ум на не­бе­са́ прело́жше: се­го́ бо ра́­ди высо́кий Бог на зем­ли́ яви́­ся смире́нный че­ло­ве́к, хо­тя́й привлещи́ к вы­со­те́ Тому́ во­пию́­щия: Алли­лу́иа.

Икос 8

Весь бе в ни́ж­них и вы́ш­них ни­ка́­ко­же от­сту­пи́ не­опи­са́н­ное Сло́­во: снизхожде́ние бо Бо­же́ст­вен­ное, не прехожде́ние же ме́стное бысть, и рождество́ от Де́­вы Богоприя́тныя, слы́шащия сия́:

ра́­дуй­ся, Бо́­га не­вме­сти́­ма­го вмес­ти́­ли­ще; ра́­дуй­ся, честна́го та́инства две́ри.

Ра́­дуй­ся, не­ве́р­ных су­мни́­тель­ное слы́­ша­ние; ра́­дуй­ся, ве́р­ных из­ве́ст­ная по­хва­ло́.

Ра́­дуй­ся, колесни́це пре­свя­та́я Су́щаго на Херуви́мех; ра́­дуй­ся, се­ле́­ние пре­сла́в­ное Су́щаго на Серафи́мех.

Ра́­дуй­ся, проти́вная в то́жде собра́вшая; ра́­дуй­ся, де́вство и рождество́ сочета́вшая.

Ра́­дуй­ся, Е́ю­же разреши́ся преступле́ние; ра́­дуй­ся, Е́ю­же отве́рзеся рай.

Ра́­дуй­ся, ключу́ Ца́рст­вия Хри­сто́­ва; ра́­дуй­ся, на­де́ж­до благ ве́ч­ных.

ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

Кондак 9

Вся́­кое ес­тес­тво́ а́н­гель­ское уди­ви́­ся ве­ли́­кому Тво­его́ вочелове́чения де́лу; непристу́пнаго бо я́ко Бо́­га, зря́ще всем присту́пнаго Че­ло­ве́­ка, нам у́бо спребыва́юща, слы́шаща же от всех: Алли­лу́иа.

Икос 9

Ве­ти́я мно­го­ве­ща́н­ныя, я́ко ры́­бы без­гла́с­ныя ви́­дим о Те­бе́, Бо­го­ро́­ди­це, недоумева́ют бо гла­го́­ла­ти, е́же ка́­ко и Де́ва пре­бы­ва́е­ши, и роди́ти возмогла́ еси́. Мы же, та́ин­ству ди­вя́­ще­ся, ве́р­но во­пи­е́м:

ра́­дуй­ся, пре­му́д­ро­сти Бо́­жия при­я́те­ли­ще, ра́­дуй­ся, про­мыш­ле́­ния Его́ со­кро́­ви­ще.

Ра́­дуй­ся, любому́дрыя нему́дрыя яв­ля́ю­щая; ра́­дуй­ся, хитрослове́сныя безслове́сныя об­ли­ча́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, я́ко обуя́ша лю́тии взыска́теле; ра́­дуй­ся, я́ко увядо́ша баснотво́рцы.

Ра́­дуй­ся, афине́йская плете́ния рас­тер­за́ю­щая; ра́­дуй­ся, ры́барския мре́жи исполня́ющая.

Ра́­дуй­ся, из глу­би­ны́ неве́дения извлача́ющая; ра́­дуй­ся, мно́ги в ра́зуме про­све­ща́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, кораблю́ хотя́щих спас­ти́­ся; ра́­дуй­ся, при­ста́­ни­ще жите́йских пла́ваний.

ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

Кондак 10

Спас­ти́ хо­тя́ мир, И́же всех Украси́тель, к се­му́ самообетова́н при­и́де, и Па́стырь сый, я́ко Бог, нас ра́­ди яви́­ся по нам че­ло­ве́к: подо́бным бо подо́бное при­зва́в, я́ко Бог слы́шит: Алли­лу́иа.

Икос 10

Сте­на́ еси́ де́­вам, Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, и всем к Те­бе́ при­бе­га́ю­щим: и́бо не­бе­се́ и зем­ли́ Тво­ре́ц устро́и Тя, Пре­чи́с­тая, все́лься во утро́­бе Тво­е́й, и вся приглаша́ти Те­бе́ нау­чи́:

ра́­дуй­ся, сто́л­пе де́вст­ва; ра́­дуй­ся, дверь спа­се́­ния.

Ра́­дуй­ся, нача́льнице мы́сленнаго назда́ния; ра́­дуй­ся, пода́тельнице Бо­же́ст­вен­ныя бла́­гос­ти.

Ра́­дуй­ся, Ты бо обнови́ла еси́ зача́тыя сту́дно; ра́­дуй­ся, Ты бо наказа́ла еси́ окра́денныя умо́м.

Ра́­дуй­ся, тли́теля смы́слов упраждня́ющая; ра́­дуй­ся, Се́ятеля чис­то­ты́ ро́жд­шая.

Ра́­дуй­ся, черто́же безсе́меннаго уневе́щения; ра́­дуй­ся, ве́р­ных Го́сподеви сочета́вшая.

Ра́­дуй­ся, до́б­рая младопита́тельнице де́­вам; ра́­дуй­ся, невестокраси́тельнице душ свя­ты́х.

ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

Кондак 11

Пе́­ние вся́­кое побежда́ется, спростре́тися тща́щееся ко мно́жеству мно́гих щед­ро́т Тво­и́х: равночи́сленныя бо песка́ пе́сни а́ще при­но́­сим Ти, Ца­рю́ Свя­ты́й, ни­что́же соверша́ем досто́йно, я́же дал еси́ нам, Те­бе́ во­пию́­щим: Алли­лу́иа.

Икос 11

Све­то­при­е́м­ную све­щу́, су́­щим во тьме я́вльшуюся, зрим Свя­ту́ю Де́ву, не­ве­ще́ст­вен­ный бо вжига́ющи огнь, наставля́ет к ра́зуму Боже́ственному вся, за­ре́ю ум про­све­ща́ю­щая, зва́нием же почита́емая, си́­ми:

ра́­дуй­ся, луче́ у́мнаго Со́лн­ца; ра́­дуй­ся, све­ти́­ло незаходи́маго Све́­та.

Ра́­дуй­ся, мо́л­ние, ду́­ши про­све­ща́ю­щая; ра́­дуй­ся, я́ко гром вра­ги́ устра­ша́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, я́ко многосве́тлое возсиява́еши про­све­ще́­ние; ра́­дуй­ся, я́ко многотеку́щую источа́еши ре­ку́.

Ра́­дуй­ся, купе́ли живопису́ющая о́б­раз; ра́­дуй­ся, грехо́вную отъе́млющая скве́рну.

Ра́­дуй­ся, ба́­не, омы­ва́ю­щая со́­весть; ра́­дуй­ся, ча́ше, че́рплющая ра́­дость.

Ра́­дуй­ся, обоня́ние Хри­сто́­ва благоуха́ния; ра́­дуй­ся, жи­во­те́ та́йнаго ве­се́­лия.

ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

Кондак 12

Бла­го­да́ть да́­ти вос­хо­те́в, дол­го́в дре́в­них, всех дол­го́в Реши́тель че­ло­ве́­ком, при­и́де Со­бо́ю ко отше́дшим Того́ бла­го­да́­ти, и раздра́в рукописа́ние, слы́шит от всех си́­це: Алли­лу́иа.

Икос 12

Пою́­ще Твое́ Рождество́, хва́­лим Тя вси, я́ко оду­шев­ле́н­ный храм, Бо­го­ро́­ди­це: во Тво­е́й бо все­ли́в­ся утро́­бе содержа́й вся ру­ко́ю Гос­по́дь, освяти́, просла́ви и нау­чи́ вопи́ти Те­бе́ всех:

ра́­дуй­ся, се­ле́­ние Бо́­га и Сло́ва; ра́­дуй­ся, свя­та́я свя­ты́х бо́льшая.

Ра́­дуй­ся, ковче́же, позлаще́нный Ду́­хом; ра́­дуй­ся, со­кро́­ви­ще жи­во­та́ не­ис­то­щи́­мое.

Ра́­дуй­ся, чест­ны́й ве́н­че лю­де́й бла­го­чес­ти́­вых; ра́­дуй­ся, честна́я по­хва­ло́ иере́ев благогове́йных.

Ра́­дуй­ся, це́рк­ве не­по­ко­ле­би́­мый сто́л­пе; ра́­дуй­ся, Ца́рст­вия неруши́мая сте­но́.

Ра́­дуй­ся, Е́ю­же воздви́жутся по­бе́­ды; ра́­дуй­ся, Е́ю­же низпа́дают врази́.

Ра́­дуй­ся, те́­ла мо­его́ врачева́ние; ра́­дуй­ся, ду­ши́ моея́ спа­се́­ние.

ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

Кондак 13

О, Все­пе́­тая Ма́­ти, ро́жд­шая всех свя­ты́х Свя­те́й­шее Сло́­во! Ны́нешнее прие́мши при­но­ше́­ние, от вся́­кия из­ба́­ви на­па́с­ти всех, и бу́­ду­щия из­ми́ му́­ки, о Те­бе́ во­пию́­щих: Алли­лу́иа, алли­лу́иа, Алли­лу́иа.

Этот, кондак чи­та­ет­ся трижды, за­те́м икос 1-й и кондак 1-й.

Икос 1

А́н­гел пред­ста́­тель с не­бе­се́ по́с­лан бысть ре­щи́ Бо­го­ро́­ди­це: ра́­дуй­ся, и со безпло́тным гла́сом воплоща́ема Тя зря, Го́с­по­ди, ужаса́шеся и стоя́ше, зо­вы́й к Ней та­ко­ва́я:

ра́­дуй­ся, Е́ю­же ра́­дость возсия́ет; ра́­дуй­ся, Е́ю­же кля́тва изче́знет.

Ра́­дуй­ся, па́д­ша­го Ада́ма воззва́ние; ра́­дуй­ся, слез Е́виных из­бав­ле́­ние.

Ра́­дуй­ся, высото́ неудобовосходи́мая челове́ческими по́мыслы; ра́­дуй­ся, глубино́ неудобозри́мая и а́нгельскима очи́­ма.

Ра́­дуй­ся, я́ко еси́ Царе́во седа́лище; ра́­дуй­ся, я́ко но́сиши Но­ся́­ща­го вся.

Ра́­дуй­ся, Звез­до́, яв­ля́ю­щая Со́лн­це; ра́­дуй­ся, утро́бо Бо­же́ст­вен­на­го воплоще́ния.

Ра́­дуй­ся, Е́ю­же обновля́ется тварь; ра́­дуй­ся, Е́ю­же покланя́емся Твор­цу́.

ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

Кондак 1

Взбра́нной Воево́де победи́тельная, я́ко из­ба́вль­ше­ся от злых, бла­го­да́р­ствен­ная воспису́ем Ти раби́ Твои́, Бо­го­ро́­ди­це; но я́ко иму́щая держа́ву непобеди́мую, от вся́­ких нас бед сво­боди́, да зо­ве́м Ти:

ра́­дуй­ся, Не­ве́с­то Не­не­ве́ст­ная.

Мо­лит­ва

О, Пре­свя­та́я Гос­по­же́ Вла­ды́­чи­це Бо­го­ро́­ди­це, вы́шши еси́ всех А́н­гел и Ар­ха́н­гел, и всея́ тва́­ри честне́йши, по­мо́щ­ни­це еси́ оби́­ди­мых, ненаде́ющихся на­де́я­ние, убо́­гих за­сту́п­ни­це, пе­ча́ль­ных уте­ше́­ние, а́лчущих корми́тельнице, на­ги́х оде­я́ние, больны́х ис­це­ле́­ние, гре́ш­ных спа­се́­ние, хри­сти­а́н всех поможе́ние и за­ступ­ле́­ние. О, Все­ми́­лос­ти­вая Гос­по­же́, Де́­во Бо­го­ро́­ди­це Вла­ды́­чи­це, ми́­лос­тию Твое́ю спа­си́ и по­ми́­луй святе́йшия патриа́рхи пра­во­сла́вныя, преосвяще́нныя митрополи́ты, архиепи́скопы и епи́скопы и весь свяще́ннический и и́ноческий чин, и вся пра­во­сла́вныя христиа́ны ри́­зою Твое́ю чест­но́ю защити́; и умо­ли́, Гос­по­же́, из Те­бе́ без се́­ме­не воплоти́вшагося Хри­ста́ Бо́­га на́­ше­го, да препоя́шет нас си́­лою Свое́ю свы́­ше, на неви́димыя и ви́­ди­мыя вра­ги́ на́­ша. О, Все­ми́­лос­ти­вая Гос­по­же́ Вла­ды́­чи­це Бо­го­ро́­ди­це! Воз­дви́г­ни нас из глу­би­ны́ гре­хо́в­ныя и из­ба́­ви нас от гла́­да, губи́тельства, от тру́­са и по­то́­па, от ог­ня́ и ме­ча́, от нахожде́ния ино­пле­ме́н­ных и меж­до­усо́б­ныя бра́­ни, и от на­пра́с­ныя сме́р­ти, и от нападе́ния вра́­жия, и от тлетво́рных ветр, и от смер­то­но́с­ныя я́з­вы, и от вся́­ка­го зла. По­да́ждь, Гос­по­же́, мир и здра́­вие ра­бо́м Тво­и́м, всем правосла́вным христиа́ном, и про­све­ти́ им ум, и о́чи серде́чнии, е́же ко спа­се́­нию; и спо­до́­би ны, гре́ш­ныя ра­бы́ Твоя́, Ца́рст­вия Сы́­на Тво­его́, Хри­ста́ Бо́­га на́­ше­го; я́ко дер­жа́­ва Его́ благослове́на и препросла́влена, со Без­на­ча́ль­ным Его́ От­це́м, и с Пре­свя­тым, и Бла­ги́м, и Жи­во­тво­ря́­щим Его́ Ду́­хом, ны́­не и при́с­но, и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

Мо­лит­ва вторая

О, Пре­свя­та́я Де́­во Ма́­ти Го́с­по­да, Ца­ри́­це Не­бе­се́ и зем­ли́! Вонми́ многоболе́зненному воздыха́нию ду́­ш на́ших, при́­зри с вы­со­ты́ свя­ты́я Твоея́ на нас, с ве́­рою и лю­бо́­вию покланя́ющихся пре­чи́с­то­му о́б­ра­зу Тво­ему́. Се бо грех­ми́ погружа́емии и скорбьми́ обурева́емии, взира́юще на Твой о́б­раз, я́ко живе́й Ти су́­щей с на́­ми, при­но́­сим смире́нныя мо­ле́­ния на́­ша. Не и́ма­мы бо ни ины́я по́­мо­щи, ни ина́го предста́тельства, ни уте­ше­ния, то́кмо Те­бе́, о, Ма́­ти всех скор­бя́­щих и об­ре­ме­не́н­ных. Помози́ нам не­мощ­ны́м, утоли́ скорбь на́­шу, наста́ви на путь пра́вый нас, заблужда́ющих, уврачу́й и спа­си́ безнаде́жных, да́­руй нам про́чее вре́­мя жи­во­та́ на́­ше­го в ми́­ре и тишине́ проводи́ти, по­да́ждь хри­сти­ан­скую кон­чи́­ну, и на стра́шнем су­де́ Сы́­на Тво­его́ яви́­ся нам ми­ло­се́р­дая За­сту́п­ни­ца, да всег­да́ по­е́м, ве­ли­ча́­ем и сла́­вим Тя, я́ко благу́ю За­сту́п­ни­цу ро́­да хри­сти­а́н­ска­го, со все́­ми угоди́вшими Бо́­гу. Ами́нь.

АЩЕ КОТОРЫЙ ЧЕЛОВЕК ПРОЧТЁТ СЕЙ «ПОБЕДИТЕЛЬНЫЙ МОЛИТВЕННЫЙ ЩИТ», ТОГО ЖЕ ДНЯ НЕ ПРИКОСНЕТСЯ К НЕМУ НИ ДИЯВОЛ, НИ ЗОЛ ЧЕЛОВЕК, НИ ЛЕСТИЮ СОБЛАЗНИТЬСЯ СЕРДЦЕ ЕГО, НИ ЧУМА СМЕРТОНОСНАЯ .

А ЩЕ ЛИ ПРЕДСТАВИТЬСЯ ОТ ЖИТИЯ СЕГО, ТО И АД ДУШУ ЕГО НЕ ПРИМЕТ.

«ПОБЕДИТЕЛЬНЫЙ ЩИТ»

МОЛИТВЕННОЕ ПРОШЕНИЕ О ПОМОЩИ, КО ГОСПОДУ ИИСУСУ ХРИСТУ И ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД «ПОБЕДИТЕЛЬНОЙ» ИКОНОЮ.Глава первая

АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ В ЧЕСТЬ ЕЁ ИКОНЫ «ПОБЕДИТЕЛЬНОЙ»

Тропарь

Не умолчим никогда, Победительная Богородице,/ силы Твоя глаголати недостойнии,/аще бо Ты не бы предстояла молящи за нас,/ кто бы нас избавил от толиких бед?/Кто же бы сохранил до ныне свободны?/ Не отступим, Владычице Победительная от Тебя:/ Твоя бо рабы спасаеши присно, от всяких лютых бед и враг

Кондак 1

Взбранный Воеводо и Господи небесе и земли, Тебе, Царя Безсмертнаго, на Кресте висяща. Мы же, недостойнии, благодарственное поклонение Твоему нас ради страданию приносяще.

Просимо: Взбранную Победительную Воеводу; о Пресвятая Владычице, Победительная Богородице, яко избавльшеся от злых враг видимых и невидимых, но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи.

Помилуй нас, Христе Боже, недостойных: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже.

Икос 1

Разума неуразуменна вольнаго Твоего страдания, не уразумеша иудея: мы же, недостойнии благодарственное поклонение Твоему нас ради страданию приносяще восполняя, не от ангел восприял еси, но мене ради, Господи небесе и земли. Тебе, Царя Безсмертного, животворящим Телом и Кровию Твоею оживил еси. Темже толицей любви Твоей.

Мы же, дивящеся чудом Победительной иконы, радостно вопием Ти:

Радуйся, Победительная, Христа Бога нашего Мати; радуйся, Победительная Богомати, нашего Бога безсмертнаго во веки веков.

Радуйся, Мати, Господа нашего, Иисуса Христа, Победителю тьмы и ада, вечные смерти избави мя; радуйся, врагов грозных и судей лживых Посрамления.

Радуйся, чудес Христовых начало; радуйся, велений Его главизны.

Радуйся, ангелов многословущее чудо; радуйся, бесов многоплачевное поражение.

Радуйся, подающая кров нуждающимся; радуйся, подающая хлеб насущный голодным.

Радуйся, Спасительница рода человеческого; радуйся, Победительная победа и наша Нерушимая стена.

Радуйся, селящая мир в странах, градах и семьях; радуйся, Защитница благих и носителей Твоея иконы.

Радуйся, Победительная от иконы Твоея, победу и милости источающая.

Кондак 2

Пресвятая Троице, помилуй нас грешных; Господи, спасения ищуще, к Тебе прибегаем. Милосердная Победительная Богомати, собрав соборно воедино Тихвинскую, Казанскую, Смоленскую и Владимирскую; окружив Сына Своего и Бога нашего, молящаяся о всех нас на распятие. Поклоняемся страстям Твоим, Иисусе Христе, Сыне Божий, помяни нас, егда приидеши во Царствии Твоем;

Помилуй нас, Христе Боже, недостойных: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже.

Икос 2

Ангельския силы на небеси немолчно воспевают; Ти Пречистая Победительная, зряще славу Пребожественную, еюже Сын Твой прослави Тя; но и нас земных, не оставила еси, яко некую лучу, низпославиши нам икону Твою Победительную, старче праведным Илием освященную. Преславным знамением иконы Твоея Победительной, в честь возвращения Крыма в родную Гавань Российстей стране.

Мы же, дивящеся чудом Победительной иконы, радостно вопием Ти:

Радуйся, всего мира Царице Победительная; радуйся, Заступница на судах несправедливых.

Радуйся, Славившаяся на небесе и земли; радуйся, Величаемая Спасительница всех земных.

Радуйся, Матерным Твоим попечением всех нас объемлющая; радуйся, в бедах и напастях скорая нам Помощнице.

Радуйся, оклеветанных оправдание и заступление; радуйся, от тёмных и лукавых духов исцеляющая.

Радуйся, молящимся Твоей иконе, исцеления и спасения подающая; радуйся, Хранительница и благословение православных христиан.

Радуйся, Победительная являющая на стези покаяния, нас премудро наставляющая; радуйся, Врачующая наши недуги безмездно.

Радуйся, Победительная от иконы Твоея, победу и милости источающая.

Кондак 3

Видящи, Святая Дева Победительная, дивное и новое о Себе, промышленнее Божие; собрав во единый образ соборно Тихвинскую, Казанскую, Владимирскую и Смоленскую; окружившая Своим святым воинством Небесных Сил, назвав святой образ, Победительной иконой. Всякие отступства и еретическая блуждания покаявшемуся, отпустила Богомати Победительная. Яко имущая власть пробуди, и помыслы наше, душевное омертвение сердца озари.

Помилуй нас, Христе Боже, недостойных: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже.

Икос 3

Сила Вышняго заступлением Победительной Богородице, осенив всю благодать Свою в стране Российстей; Разум творя, Господь управи шествие Твоея иконы по всем православным, идеже проповедася Тобою, Богомати Победительная Евангелия, и тако явися путь Твой.

Мы же, дивящеся чудом Победительной иконы, радостно вопием Ти:

Радуйся, освятившая стране Российстей пришествием Своея иконы Победительной; радуйся, освятившая Крым пришествием Своея иконы Победительной.

Радуйся, Победительная Молитвеннице нашего Отечества и Усердная Заступница; радуйся, Победительная знамение милости и победы Твоея нам Являющая.

Радуйся, освятившая Своим Победительным святым образом, весь Православный мир; радуйся, Победительная Богородице, грады и страны христианские предстательством Твоим спасатися будут.

Радуйся, Победительная Богородице в добродетелях преуспевати нам помогающая; радуйся, Победительная Богородице, Дарующая дитя тем, кому медицина отказала.

Радуйся, в узах и темницах сидящих посещающая и надежду дающая на спасения; радуйся, Победительная, Твои всесильные молитвы к Богу нашему, освобождают из заточений.

Радуйся, Тобою ба утверждаются царства; радуйся, Тобою венчаются царие.

Радуйся, Победительная от иконы Твоея, победу и милости источающая.

Кондак 4

Спасти хотя мир, Иже всех Украситель, к сему самобетован прииде, и Пастырь сый, яко Бог, нас ради явися по нам Человек: победным, бо подобное призвав, яко Бог слышит, через нашу усиленную молитву, посылая к нам Михаила Архистратизи и все Свое Небесное святое воинство; оградите нас от всех враг видимых и невидимых. Темже и мы вси ублажаем, поющи Богу;

Помилуй нас, Христе Боже, недостойных: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже.

Икос 4

Свет радости возсияло, дивная икона Победительная с воинством Православной армии Небесных Сил, в Крестную ходу идет по стране Российстей. Сама Богородице идет, сию убо боголепным поклонением чествующее Победительный образ святой спасаются; Хвалебное Тебе Богомати вопием; Ти Победительная мира сего:

Мы же, дивящеся чудом Победительной иконы, радостно вопием Ти:

Радуйся, покровом Твоим Материнским заступления нас покрывающая; радуйся, Помогающая в бедах и скорбях, благодатию смирения и терпения снабдевающая.

Радуйся, страждущих и безпомощных Укрепляющая; радуйся, болящих и безнадёжных от одра болезни Восстанавливающая.

Радуйся, Покрывающая всех нас, Твоим Победительным покровом; радуйся, нагих одеяние и кормительница голодных.

Радуйся, неисчерпаемый источник чудес Победительной иконы; радуйся, Подательница милости нуждающимся.

Радуйся, за всех нас Милостивая Заступнице и Ходатаице к Сыну Своему, Богу нашему; радуйся, молитвенников наших похвала.

Радуйся, Победительная, яко от Твоея иконы милости нам источающая; радуйся, победо непобедимая, Богородице Победительная для Твоих почитателей.

Радуйся, Победительная от иконы Твоея, победу и милости источающая.

Кондак 5

Всяко тщание имуще о написании честнаго списка, образа Победительной иконы; для часовенки Саур Могилы, пропитанную кровию воинов, защитников Отечества. Молебное пение совершается, водою от чудные иконы омывает дску, на нейже имати изобразитися честный список Победительной иконы и праведный старче освещает святой образ для Донецкой степи, благословляя Марию, да Анастасию со списком на Донбасс. Небесное, уготованное святым, и тьму крамешную и гнев Божий злым, и возопий:

Помилуй нас, Христе Боже, недостойных: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже.

Икос 5

Вития многовещанные, яко рыбы безгласны, видим о Тебе Богородице недоумеют бо, како по достоинству похвалити вся чудеса Твоея иконы, аще бо по пути на Донбасс, сия чудодействование показала в благочестии проповедникам, славы Пречистыя Девы, Победительной Богоматери; Марии да Александру выполнившим волю Бога нашего, по благословению праведнаго старче Илия, хотящи спасти многия люди от бед и скорбей; неоскудный источник милости, от Победительной иконы роду нашему. Се бо и на Саур Могиле в часовни благоверного князя Александра Невского, являешися всем для поклонения.

Мы же, дивящеся чудом Победительной иконы, радостно вопием Ти:

Радуйся, Защитница Донбасса и Украинской Православной Церкви Московского Патриархата; радуйся, Победительная Защитница вдов и сирот.

Радуйся, освятившая Победительная икона Своим пришествием Донбасс; радуйся, Тобою ба утверждаются республики укреплением.

Радуйся, всегда Слышащая и Помогающая нам Богородице Победительная; радуйся, всегда тёплая о нас Ходатаице к Богу.

Радуйся, сущим в бедах прибежище; радуйся, скорбящим утешение и спасение.

Радуйся, Останавливающая войны; радуйся, сиротствующих Милосердная Мати.

Радуйся, заблуждающихся на путь истины обращающая; радуйся, грешников к покаянию воззвание.

Радуйся, Победительная от иконы Твоея, победу и милости источающая.

Кондак 6

Буря еретического неистовства на святую икону Твою Богородице устремившиися и похитили. Владычице, святую икону Твою, рукою злых иконоборцев плянивши, и на злохуление тех, проти столетней покаянной Царской Крестной ходы в Екатеринбурге. Егда невидимая сила вернула Победительный образ назад, в Царскую Крестную ходу; молящиися ко Господу, за весь мир. Да помилует нас Господь, в час смерти, уготованное святым и тьму кромешную и гнев Божий злым, и возопий:

Помилуй нас, Христе Боже, недостойных: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже.

Икос 6

Слышаша вси православнии людия, яко святая икона Твоя, после пленения во святую Крестную ходу возвращалася, благоухала источаяй мирови, молящимся милости миро, похвальная восписуем мы, святой иконе Твоея Победительной.

Мы же, дивящеся чудом Победительной иконы, радостно вопием Ти:

Радуйся, яко благодатию благоуханной и миром нас одарила; радуйся, яко благоуханием Твоим, зловоние врагов отгоняеши.

Радуйся, яко паче смирны благоухаеши; радуйся, яко благовонное миро от Тебя крестоходцам источаеши.

Радуйся, невидимых и видимых враг мучение, нашей победой Победительной; радуйся, яко Ти ключ Царствия Христова и надеждо благ вечных.

Радуйся, христианам прибежище; радуйся, еретиков обличение.

Радуйся, злохуление иконоборцев посрамившая; радуйся, яко правосудию Божию, веровати нам повелеваеши.

Радуйся, яко в бедах не унывати нас научаеше; радуйся, в терпении люди Твоя утверждающая.

Радуйся, Победительная от иконы Твоея, победу и милости источающая.

Кондак 7

В сердцах христианских, во веки веков Победительная Богородице; сего ради, благочестивые прихожане обители Краснодара, дати им создав с любовию и верою, образ славнаго изображение чудотворной иконы Победительной Богородице; яко святой образ Победительной чудесы дарит болящим, дарами Своими Богомати исцеляет, бесы изгоняет, гонения и войны останавливает, пленённых освобождает, дитя дарует, насущный хлеб голодным подаёт, просящим кров даёт, врагов вспять разворачивает и вразумляя к Богу направляет с покаянием; Да мы вся силу Божию уразумевшие на себе. Воспомяни душе моя, вечное житие, Царство Небесное уготованное святым, и тьму кромешную и гнев Божий злым, и возопий:

Помилуй нас, Христе Боже, недостойных: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже.

Икос 7

Новое благодать исцелений и умиления молитвеннаго, от Твоея Победительной иконы, источаемая миро, да не вотще душам нашим будет, аще бо грех ради во окамененное бесчувствия, и воскрешати наше, пробудя душевное омертвение и помыслом Божиим дана нам Победительная икона, во спасения души.

Мы же, дивящеся чудом Победительной иконы, радостно вопием Ти:

Радуйся, Защитница Отечества; радуйся, Покровительница воинов.

Радуйся, Защитница Православия; радуйся, воинства Небеснаго Повелительница и Заступница всех воинов земных.

Радуйся, носивших Тя не оставившая, а Помогающая и Спасающая; радуйся, нам Помогающая и страху Божию нас научающая.

Радуйся, праведницы и праведнии непрестанно Тебе воспевают; радуйся, к Тебе же и падшии в покаянии притекают.

Радуйся, отступников к вере возвращающая; радуйся, освятившая всех, кто помощи просит Твоей.

Радуйся, Воссоединяющая семьи; радуйся, домой в семью возвращающая.

Радуйся, Победительная от иконы Твоея, победу и милости источающая.

Кондак 8

Благодать приявшая от Бога Сына Твоего, Дево Богородице и ту святую икону Твою Победительную, носити по градам и странам православным; Господь благословив через праведнаго старче Илия, ходити Марию, Рустика, Вячеслава. Вси видяще чудо сия, побеждается спростретися тщащееся множеству щедрот Твоих Богомати Победительная; от земли к небесе возшедшая, пречистым Твоим образом Победительная икона, зриму Себе являеши всем воспевающим Сыну Твоему, Богу нашему;

Помилуй нас, Христе Боже, недостойных: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже.

Икос 8

Победительная стена еси необоримая, Богородице Дево, всем к Тебе прибегающим; яко рыбы безгласны, зрим о Тебе Богородице Победительная, недоумеют бо глаголати о славных чудесех, от явленные Твоея иконы бываемых.

Мы же, дивящеся чудом Победительной иконы, радостно вопием Ти:

Радуйся, в семейственности Своей, в селения Бога и Слова Его; радуйся, души нашей спасения Победительная Богомати.

Радуйся, наша Победительная Утешительница; радуйся, от удары и врагов нас отводящая и Спасающая.

Радуйся, от тёмных и лукавых врагов нас Защищающая; радуйся, лучами миро источающая от Твоего пречистого образа изиядишми врагов нашея Отгонявшая.

Радуйся, от плена вражия Возвращающая; радуйся, лютые плоти страсти Утоляющая.

Радуйся, души верных Твоим милосердием умиляющая; радуйся, нас от всякого зла Своим омофором Покрывающая.

Радуйся, Богомати Преславная Победительная Заступнице наша Усердная; радуйся, кров нам дающая наша Победительная Спасительница.

Радуйся, Победительная от иконы Твоея, победу и милости источающая.

Кондак 9

Мы проповедники не изреченных чудес Твоих Победительная Владычице, Богородице Дево, святою иконою Твоею ходящие по стране Российстей, Святой Горы Афонския, Черногории, по градам и странам христианским. Сила Вышняго осеняет с верою и благоговением прибегающих к Твоему всячестному покрову Победительному: единей бо точию Тебе Пресвятей и Пречистей Богоматери нашей, да деся, да всякое прошение Твое исполнится. Господь Царь Славы, и послушает прошения призывающих имя Твое Святое, к Сыну же Твоему, Богу нашему:

Помилуй нас, Христе Боже, недостойных: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже.

Икос 9

Услыша Господь Бог, Иисуса Новина молящася и повелевающа солнцу стати, дондеже отмстит врагам. Слышит и Твоя ныне моления Господь, Иисусе Христе, избранная Богомати Победительная. Темже и мы грешнии, на Твой святый образ и покров надеющеся уповаем и молимся у Твоея иконы Победительной; прося Тебя обратити вспять наших враг и злых человек, супостата;

Мы же, дивящеся чудом Победительной иконы, радостно вопием Ти:

Радуйся, яко Твоя икона Победительная от всяких бед и враг нас ограждающая; радуйся, ожестевших сердец умягчение и браней утоление.

Радуйся, скорая Утешительнице изнемогающих от уныния и печали; радуйся, благодатию и победой нас снабдевающая.

Радуйся, Посрамляющая лживых провидцев и гадателей; радуйся, огненный столпе среди мглы греха, всем нам путь спасения Показующая.

Радуйся, тайное вразумления среди тайных мира рабов Божиих; радуйся, и мене обнаженного добрых дел не оставляющая.

Радуйся, Своим Победительным покровом и благодатию Покрывающая; радуйся, честным Своим омофором Покрывающая.

Радуйся, сущим в бедах Прибежище; радуйся, скорбящих Утешение.

Радуйся, Победительная от иконы Твоея, победу и милости источающая.

Кондак 10

О, Всепетая Мати, Пречистая Победительная Госпоже, Дево Богородице! Испроси нам грешным, благодать Божественную у Сына Твоего, Бога нашего, простри нам руку помощи, отжени от нас всякого врага и супостата, да не погибнем люте без покаяния, но приими нас в вечные кровы, аще поддержима, всегда побеждаеши враги христианския и нам щитом Победительным стоиши. Праведный старче Афонский Гавриил и иноцы Святыя Горы молилися, пред святым Твоим образом Победительным о мире, и мы вопием Ти:

Помилуй нас, Христе Боже, недостойных: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже.

Икос 10

Новое знамение сотворила еси, Победительная Богомати, в день празднования Казанской иконы Твоея, на Пушкинской площади в Москве; В грозном бо видении, яко всемогущая по молитв Твоих действо разумевающе, к чудотворней иконе Твоей Победительной, воссиял Крест после молитв соборной, на Казанской иконе Победительного святого образа. Видевше чудо сие Богородице, распростре всем веру Христову возвестил праведный старче Илий.

Мы же, дивящеся чудом Победительной иконы, радостно вопием Ти:

Радуйся, освятившая Победительной иконой Своим пришествием на Святой Горы Афонския; радуйся, освятившая Победительной иконой Черногорию, пришествием и покаянием.

Радуйся, невинно осуждённых Освобождающая; радуйся, Предводительнице к победам Тебе молящихся.

Радуйся, страждущих из заточения, бед и враг Избавляющая; радуйся, яко Русь возлюбила Тебя и веру Христову.

Радуйся, Победительная Богомати, нашего Бога, Иисуса Христа, мира и ада Победителю; радуйся, взыскание невинно убиенных и погибших христиан.

Радуйся, Тобою род христианский хвалитися и Русь Православная; радуйся, во дни брани Победительная на враги Помощнице и Заступница.

Радуйся, победо непобедимая от Твоея иконы исходящая; радуйся, благо благочестивых домов и супружеств благословение.

Радуйся, Победительная от иконы Твоея, победу и милости источающая.

Кондак 11

Пречистая Владычице, каково в дни нашествия врагов сильных и вооруженных от святыя иконы Твоея Победительной. Помощь Твою благодатную людям Твоим даровала еси, враги вспять обратилися и каятися стали; Не лиши и нас Твоего благодатного, милосердного покрова, и покрый нас честным Своим омофором Победительным; чествующих Твою чудотворную икону; да благодарственно воспеваем Богу нашему:

Помилуй нас, Христе Боже, недостойных: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже.

Икос 11

Богородице Дево Победительная, Богомати нашего Бога, Иисуса Христа, посети убо и наша души греховные; Госпоже Всеблагая Победительная, буди нам Помощница во спасении и стена необоримая от всех враг; источник чудес икона Твоя святая явилася нам и всей стране Российстей, да благодарственно призываем Тебя, Победительная Матушка, нашего Господа, Иисуса Христа.

Мы же, дивящеся чудом Победительной иконы, радостно вопием Ти:

Радуйся, Великая Молитвеннице за нас к Богу благодатная; радуйся, верою молящимся Тебе Богомати Победительная, великия милости нам являющая.

Радуйся, Предстательница Всемощная, гнев Божий на милости прелагающая и нас спасающая; радуйся, во благих прошения наша дивно Исполняющая.

Радуйся, Надеждо и Заступнице всех притекающих к Тебе Победительная, с верою во Христа, Сына Твоего, Бога нашего; радуйся, Победительница небесе и земных.

Радуйся, Мати Сына, Судию Праведнаго, о всем мире Умоляющая; радуйся, любящих и чтущих Тя, от всех бед, враг и напастей Избавляющая.

Радуйся, подвижников и носителей Твоих Спасительница, Своим омофором от враг и всякаго зла Покрывающая; радуйся, Мати Бога нашего, Надежда и Заступница наша.

Радуйся, Прибежище всем уповающим на Тя; радуйся, боголюбивых иноков и инокинь утешение.

Радуйся, Победительная от иконы Твоея, победу и милости источающая.

Кондак 12

Победительная Богородице, скорая Помощница нам, всех врагов и зло отражающая, и в бедах прибежище, всегда тепла о нас Ходатаице к Богу; со Своими воинами, Победительная вставши соборно в окружении великомучениче Георгием Победоносче, великомучениче Димитрия Солунского, благоверного князя Александра Невского и праведного Феодора Ушакова; чтущим Тя, полезное прошение исполняющи. Темже, прославляя Бога, давшаго нам благодать таковую, вопием Богу нашему:

Помилуй нас, Христе Боже, недостойных: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже.

Икос 12

Поюще Тебе Победительная, хвалим Тя вси, яко Твою чудотворную икону, внезапно узревше сердцем, на колено падше, во гресе своем покаяшася. Благочестивии же людие, таковаму от иконы Твоея Победительной, благодатному явлению радующеся, песнь благодарственную вопием Тебе:

Мы же, дивящеся чудом Победительной иконы, радостно вопием Ти:

Радуйся, к Царствию Небесному путь невозбранный нам Указующая; радуйся, мир вечный и радость нам Подающая.

Радуйся, Несокрушимая стено непобедимая; радуйся, Победительная Богомати наша, дающая Прибежище всем на Тя уповающим.

Радуйся, Подарившая нам Победительную икону; радуйся, Молитвенница наша, за всех добродетелей.

Радуйся, Преславная Защитница наша, для людей Твоих и страны Российстей Спасение; радуйся, для всех призывающих Тя, скорая Помощница и Защитница.

Радуйся, страх Божий в сердца верных вселяющая; радуйся, от сна лености нас Возставляющая.

Радуйся, Царице души моея и спасения мое, Ти моя Богомати Победительная; радуйся, Тобою воздвижутся все наши победы.

Радуйся, Победительная от иконы Твоея, победу и милости источающая.

Кондак 13

О, Всепетая Победительная Мати, Сладчайшаго Спасителя, Господа нашего, Иисуса Христа! Призри на нас грешных приносящих смиренно со слезами молитвы пред святым Твоим образом Победительным, и все упование, и надежду возложивших на Тя, и избави нас всех от враг видимых и невидимых, от всех бед, болезней, скорби и напасти, и вечные изми муки всех пред святою иконою Твоею с верою и любовию поклоняющихся Тебе Победительная Богомати и вопиющих нашему Богу:

Помилуй нас, Христе Боже, недостойных: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже.

( Сей кондак читается три раза, далее читается 1-й икос и 1-й кондак, а потом молитва Пресвятой Богородице в честь Её иконы «Победительная»).

Икос 1

Разума неуразуменна вольнаго Твоего страдания, не уразумеша иудея: мы же, недостойнии благодарственное поклонение Твоему нас ради страданию приносяще восполняя, не от ангел восприял еси, но мене ради, Господи небесе и земли. Тебе, Царя Безсмертнаго, животворящим Телом и Кровию Твоею оживил еси. Темже толицей любви Твоей.

Мы же, дивящеся чудом Победительной иконы, радостно вопием Ти:

Радуйся, Победительная, Христа Бога нашего Мати; радуйся, Победительная Богомати, нашего Бога безсмертнаго во веки веков.

Радуйся, Мати, Господа нашего, Иисуса Христа, Победителю тьмы и ада, вечные смерти избави мя; радуйся, врагов грозных и судей лживых Посрамления.

Радуйся, чудес Христовых начало; радуйся, велений Его главизны.

Радуйся, ангелов многословущее чудо; радуйся, бесов многоплачевное поражение.

Радуйся, подающая кров нуждающимся; радуйся, подающая хлеб насущный голодным.

Радуйся, Спасительница рода человеческого; радуйся, Победительная победа и наша Нерушимая стена.

Радуйся, селящая мир в странах, градах и семьях; радуйся, Защитница благих и носителей Твоея иконы.

Радуйся, Победительная от иконы Твоея, победу и милости источающая.

Кондак 1

Взбранный Воеводо и Господи небесе и земли, Тебе, Царя Безсмертнаго, на Кресте висяща. Мы же, недостойнии, благодарственное поклонение Твоему нас ради страданию приносяще. Просимо: Взбранную Победительную Воеводу; о Пресвятая Владычице, Победительная Богородице, яко избавльшеся от злых враг видимых и невидимых, но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи.

Помилуй нас, Христе Боже, недостойных: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа, слава Тебе, Боже.

1. Молитва Пресвятой Богородицы в честь Её иконы «Победительная»

О, Пресвятая Дево Богородице, Мати Господа нашего, Иисуса Христа, Вышних Сил, небесе и земли Всецарице Победительная, градов и страны нашей Российстей, Всемощная Заступнице всех обидимых! Приими благодарение и славу от нас, недостойных и грешных раб Твоих (имена), и вознеси молитвы наши ко Престолу Бога Сына Твоего, Спасителя нашего Иисуса Христа, да явит нам милосердия и милости , Своего участия в нашей защите от враг видимых и невидимых, лукавых и злых человек (имена). Нам же рабам Божиим (имена), пробавит благодать Свою, чтущим всечестное имя Твое и с верою и любовию поклоняющимся чудотворному мироточивому образу Твоему; где, Ти соборно собрав воедино Тихвинскую, Смоленскую, Казанскую и Владимирскую, со Своим святым воинством Небесных Сил, Взбраннаго Воеводу Господа небесе и земли, Царя нашего Безсмертнаго, Отца Небесного на Кресте висяща окружили. Несмы бо достойни от Него помиловани быти, аще не Ти ли Матушка наша Небесная Царица, умилостививши Его о нас грешных. Только Ти, можеши умолити Сына Своего, помиловать нас, сего к Тебе прибегаем, яко к несомненной и скорой Заступницей нашей. Услыши мя, молящися Тебе, и испроси от Господа Вседержителя помощи нам рабам Божиим и Твоим (имена), всей нашей Православной державе Российстей: мир, здравия, спасение во всем и благое поспешение; пастырем же нашим ревность и бдение о душах наших, градоправителем мудрость и силу в Божьем страхе, судиям правду и нелицеприятия, наставникам разум и смиренномудрие, супругам любовь и согласия, чадом послушание, обидимым терпение, обидящим страх Божий, скорбящим благодушие, радующимся благословение, болящим здравие, врагам вспять обращение и покаяние, войны прекращение, злым людям посрамление, из узах и заточения освобождение, плененным спасение, близким воссоединение, вдовам заступление, сиротам поможение, бездомным кров, голодным хлеб насущный, от колдовства и чародейства избавление, нам же всем дух веры Христовой и благочестия, дух милосердия и кротости, дух чистоты и правды, спасения с верою во единаго Бога Отца, Вседержителя, Творца небо и земли Безсмертнаго. О, Победительная Богородице, Умилосердися над нами грешными, собери всех православных разсеянныя по распутием мира сего, заблудших на путь покаяния и спасения настави; и призри на всех нас покровом Матушки нашей Небесной Победительной и милосердием, воздвигни нас из глубины греховныя и просвети сердечные очи наша ко зрению спасения, чтобы перейти к покаянию пред Сыном Твоим, ко спасению в Царствии Небесного Сына Твоего, Христа Бога нашего, всегда ныне и присно и во веки веков. АМИНЬ!

2. МОЛИТВА ПРЕСВЯТОЙ ПОБЕДИТЕЛЬНОЙ БОГОРОДИЦЕ

Царице моя Победительная, надеждо моя Матушка Небесная, спасительная моя Богородице, приятелище сирых и страждущих, скорбящих радосте, обидимых защитнице и моя покровительница! Зриши мою немощь, зриши мою беду, зриши мою болезнь, зриши мою смертоносную язву, зриши мою скорбь, зриши мою печаль от всякого зла, и от врага видимого и невидимого, и от бури наносимыя, и от лукавого избави мя; Посылая на мое спасения Архангела Михаила Твоего, со всем Небесным воинством Твоим и Сына Твоего, Бога нашего, как грозного воеводу защитника и демонов сокрушителю, запретившим всем врагам (имена) борющимся со мною, сотворит их яко овцы и сокрушит их яко прах пред лицем Твоим Победительная Матушка наша Небесная. Яко не имам иныя помощи, разве Тебе Богородице Победительная и Твоей армии Православной и всех Святых Небесных Сил Господа нашего. Токмо Ти, о Богомати Победительная, яко да сохраниши мя и моих близких (имена) и покрыеши нас Своим чистейшем победительным омофором во веки веков. Аминь. Аллилуйя, аллилуйя, аллилуйя, слава Тебе, Боже! Господи, помилуй (3 раза). Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

3. Молитва

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу ! «Спаси, Господи и помилуй, Святейшего Патриарха Кирилла, Схиархимандрита Илия, митрополита Тихона, митрополита Ювиналия, президента Российстей страны (имя) и всех близких моих (имена), прости нам вся согрешения вольная и невольная, святыми молитвами Своими, нас недостойных прости и помилуй!»

И ныне, и присно и во веки веков. Аминь. Аллилуйя, аллилуйя, аллилуйя, слава Тебе, Боже!

Господи, помилуй (3 раза).

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу ! «Упокой, Господи, души усопших раб Твоих: Святейшего Патриарха Алексея, Схиархимандрита Ионны, Архимандрита Ефимия, протоирея Сергея, (имена) и всех умерших сродников моих, всех умерших монашествующих и православных христиан, всех погибших защитников Отечества и веры православной, всех невинно убиенных: прости им вся согрешения, вольная и невольная и даруй им Царствие Твое Небесное!»

И ныне, и присно и во веки веков. Аминь. Аллилуйя, аллилуйя, аллилуйя, слава Тебе, Боже!

Господи, помилуй (3 раза).

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу!

«В ЛЕТО 2020 от Р/Х ДА ЛЮБИТЕ ДРУГ ДРУГА БРАТЬЯ И СЕСТРЫ»

Когда правильно читать акафист в домашних условиях

Устав православной церкви обязует исполнять акафист в субботу пятой недели Великого Поста (другие торжественные песнопения во время Великого Поста запрещены). Иногда торжественные молебны поют на утрени или молебне в честь какого-то праздника. В остальных случаях пение торжественного гимна в честь Иисуса Христа, Богородицы, какого-то святого – дело верующего, других правил не существует.

Чтение акафиста – духовное напряжение, выдержать которое подвластно не каждому верующему. Для укрепления сил следует испросить благословение у духовника.

Молитва читается по особому порядку.

Прежде, чем приступить к гимну, следует прочесть следующие молитвы:

  1. «Во имя Отца и Сына, и Святаго Духа, Аминь».
  2. (Молитва мытаря из Евангелия от Луки). «Боже, милостив буди мне грешнему». (Поклон).
  3. (Предначинательная). «Господи Иисусе Христе, Сын Божий, молитв ради Пречистыя Твоей Матери, преподобных и богоносных отец наших и всех святых, помилуй нас. Аминь. Слава Тебе Боже наш, слава Тебе».
  4. «Святому Духу».
  5. «Трисвятое». Произносится 3 раза, с крестным знамением, поясным поклоном.
  6. «Пресвятой Троице». («Господи, помилуй» читается 3 раза).
  7. «Отче наш».
  8. «Богородице Дево, радуйся».
  9. «Господи, помилуй» (12 раз).
  10. «Приидите, поклонимся Цареви нашему Богу (Поклон). Приидите, поклонимся и припадем Христу, Цареви нашему Богу. (Поклон). Приидите, поклонимся и припадем Самому Христу, Цареви и Богу нашему» (Поклон).
  11. Псалом 50.
  12. «Символ веры».

Начальные молитвы меняются от Пасхи до Вознесения, вместо обращения к Святому Духу читают: «Христос Воскресе из мертвых, смертию смерть поправ, и сущим во гробех живот даровав». (Повторяют 3 раза). От Вознесения до Троицы текст не читают.

После вступления начинается чтение гимна. Заканчивается молитва обращением к Пресвятой Богородице:

«Достойно есть, яко воистинну блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога Нашего. Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим, без истления Бога Слова рождшую, сущую Богородицу, Тя величаем».

Затем следует:

  1. «Слава Отцу и Сыну и Святому Духу, и ныне и присно и во веки веков. Аминь».
  2. «Господи, помилуй» (3 раза).
  3. «Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х, поми́луй и спаси́ мя, гре́шнаго, я́ко Благ и Человеколю́бец. Аминь».

Варианты, если обращение было к святому, Кресту Господню или ангелу:

  1. «Го́споди Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́тв ра́ди Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших, святаго (имя святого, которому читался акафист), поми́луй и спаси́ мя, гре́шнаго, я́ко Благ и Человеколю́бец. Аминь».
  2. «Силою Честнаго и Животворящего Креста поми́луй и спаси́ мя, гре́шнаго, я́ко Благ и Человеколю́бец. Аминь».
  3. «Честных небесных Сил Бесплотных, помилуй и спаси мя, грешнаго, яко Благ и Человеколюбец. Аминь».

Завершается молебен крестным знамением и поясным поклоном.

Расписание по дням недели

В домашнем богослужении принято придерживаться церковного правила: в течение недели вспоминать те же события и святых, что и в храме.

Понедельник

В первый день недели поминают Небесных защитников (личного и всехристианского). Акафист поют или ангелу-хранителю, или архангелу Михаилу.

Вторник

На следующий день вспоминают Иоанна Крестителя, предсказателя прихода Спасителя, призывавшего иудеев раскаяться в своих грехах. В торжественном гимне пророка восхваляют, как предшественника Христа в земной жизни и аду, введшего обряд крещения водой, крестившего Иисуса в реке Иордан.

Среда

В середине недели поют акафист в честь Иисуса (Иисусу Сладчайшему) или Богоматери. Гимны посвящены жизни Христа и памяти Пресвятой Девы.

Четверг

В этот день торжественно поминают ближайших учеников Иисуса Христа, Петра и Павла, а также их продолжателей в распространении христианства: Николая Чудотворца и святых апостолов.

Пятница

Пятница – день, когда Христос был распят на кресте. Читают акафист, посвященный крестным страданиям Иисуса и чудотворному Кресту Господню.

Суббота

В субботний день поют гимн Собору новомучеников и исповедников русской церкви или Божьей Матери. Значение акафиста – поминовение всех усопших.

Воскресенье

В воскресенье поют гимн-воспоминание о Воскресении Христа.

Правила чтения молитвенной книги

Для чтения торжественных молебнов приобретаются сборники соответствующей тематики. Например, акафистники «От недугов и горьких болезней», «Исцели и помилуй», «Молитвы ангелу-хранителю», молитвословы. Молитвенное правило православного верующего должно состоять из утренней и вечерней молитвы, которые совершаются каждый день.

Местонахождение святого лика

Самое первое изображение Приснодевы после Благовещения было нанесено на холст, прикрепленный к кипарисовой дощечке. Именно эту икону Николай I даровал Серафиму Саровскому, который назвал ее «Радость радостей». В келье преподобного, где он принимал посетителей, рядом с образом всегда горела лампадка.

Считалось, что святой елей обладает чудодейственными свойствами, помогающими старцу исцелять людей.

Вся жизнь Серафима Саровского была связана с Богородицей, и даже покинул он этот мир в молитве Пресвятой Деве Марии. После его смерти святыня была передана женской Серафимо-Дивеевской обители, которую когда-то основал преподобный. Там, получив благословение, она стала Верховной игуменьей лавры. Перед ней повесили серебряную лампадку, а оклад украсили позолотой и драгоценными камнями.

Неоднократно икону «Радуйся, Невеста Неневестная» проносили крестным ходом из Дивеевского монастыря в Саров, прославляя тем самым Серафима Саровского. После отречения Николая II и революции 1917 года к власти пришли большевики. Начались гонения на православных христиан, закрывались храмы, разорялись обители, а монахов выгоняли на улицу. Несмотря на массовое уничтожение церковных реликвий, уникальный богородичный образ удалось чудом спасти.

Спустя пару десятилетий монахини начали возвращаться в родные стены. До 1941 года икона была на сбережении у настоятельницы Дивеевской обители, Александры. Когда игуменья скончалась, хранительницей святого лика стала монахиня Мария. Позже она даровала святыню епископу Русской православной церкви, патриарху Пимену.

Вплоть до 1991 года образ хранился в Серафимо-Дивеевской лавре и только после распада Советского Союза был передан новому патриарху, Алексею II. Сегодня оригинал святого лика находится в храме иконы Владимирской Богоматери (г. Москва). Также с иконы было написано несколько копий. Самый знаменитый список находится в Псково-Печерском мужском монастыре.

Храм иконы «Невеста Неневестная»

Описание иконы

Более полное название этой иконы «Радуйся, невесто неневестная», хотя иногда можно встретить и другое название – «Умиление». Образ Девы Марии здесь покоряет не только своей внешней прелестью, но и глубиной. Вся Ее поза выражает покорность Воле Божьей, глаза смиренно опущены, скрещенные руки прижаты к груди, словно Она стремится сохранить в себе Благую Весть, принесенную архангелом. Весь Ее образ проникнут смирением, которое считается одной из главных добродетелей, но на лике Ее нет радости, ведь она уже знает, что рожденный чудесным образом Сын будет принесен в жертву за людские грехи.

Смысл названия «Невеста Неневестная»

Чтобы понять истинный смысл необычного названия, необходимо обратиться к его греческим корням. У греков слово «невеста» имеет синоним «нимфа», что означает обрученную молодую девушку. Перекочевав в библейские тексты, оно приобрело более глубокое значение, став символизировать Божью Невесту, Богородицу и церковь.

«Неневестная» – это определение, которое полностью отрицает первую часть названия. Необычное слово описывает Богоматерь как Деву, не вступавшую в брак со Всевышним и оставшуюся невинной после рождения Христа.

Днем почитания образа принято считать 22 декабря

История Акафиста: происхождение, история развития

Вгреческойлитературесреднихвековмычастоможемвстретитьупоминаниеакафиста. ЭтотжанризвестенсраннихВизантийскихвремен. ПозднееизГрециитрадицияпенияэтой молитвы перешлавстраныВосточнойЕвропы. Этоотразилосьивлитературе,ивисторическихтрудах. Самымпервымгимном, дошедшимдосовременности, сталвеликийакафистПресвятойБогородице, онбылнаписанпослечудесногоосвобожденияКонстантинополяотнападенияврагов.

Этотвеликийакафистпредположительноотноситсяк626году (временаправленияимператораИраклия). Многиегимнографыназываютиболееранниесроки. Считается,чтонадмолитвойработалисразунесколькогимнографов. ВтедниПатриархСергий, проносилнарукахиконуПресвятойБогородицывдольгородскихстен, иумолялБогаозащитеотвойскперсовискифов, которыеосаждалиКонстантинополь. ЛюдипросилиГосподаозаступничествевхрамах, умоляяспастиихдомаироднойгород.

ИмператорсчиталБогородицуПокровительницейизаступницейстолицыпослечудесногоспасениягорода. ПервоевремяпраздникакафистасовершаливКонстантинополеименновтомхраме (Влахернскийхрам), гдехранилисьсвятыни: чудотворнаяиконаБогородицыиЕериза, атакжепояс. ПозднеепраздниксталаотмечатьвсяВосточнаяЦерковь.

Христианскиепоэтысоставилиподражанияэтомуакафисту, авроссийскойтрадицииПравославия такие гимны принятописатькаждомусвятому, которогоЦерковьначинаетпрославлять. ВрассказеА.П. Чехова «Святоюночью» можновстретитьхудожественныйрассказотом, каклюдисочинялиакафистБогородице. Подобныемолитвыпродолжилитрадициюжанра.

ВеликийакафистБогородицесталобразцомхвалебнойпесни. Обычнохвалебнуюпеснюпишетакафистограф – православныйпоэт—христианин. Сейчасестьнетолькоклассическиеакафисты, которыемымогливстретитьвдревности, поэтомуакафистсталотдельнымособымжанромхвалебнойпесниИисусуХристу, Богородице, святому, аиногдаицерковномупразднику.

ВРоссииакафист, особыйвидмолитвы, появилсяоколо916—гогода. Первый русский гимн посвящался святому Сергию Радонежскому.

Во времена гонений на Церковь жанр торжественной молитвы был в расцвете. Именно в это время было написано много новых акафистов, потому что в пении акафиста не участвовал церковный хор, он читался келейно, без священника. Верующие могли молиться дома. Новые акафисты пишутся и сейчас. Существует около 1800 хвалебных песен на разных языках мира. Зачастую остаются неизвестными авторы музыки акафиста, так как многие распевы рождались в народе.

Особенности данного жанра

Само это слово переводится с греческого как «неседальная песнь», то есть песнопение, которое предписывается исполнять стоя. Разумеется, невозможно даже представить, чтобы в православном храме кому-то пришло в голову сидя исполнять, например, акафист Николаю Чудотворцу. Но дело в том, что название это пришло к нам из первых веков христианства, а в те далёкие годы порядок богослужений был иной. У старообрядцев этот термин звучит иначе — они говорят «акафисто».

Акафист Пресвятой Богородице

ХвалебнаяпесняПресвятойБогородице, которыйназывают «великимакафистом» исчитаютобразцомхвалебнойпесни,состоитиз25строф. Это — 13кондакови12икосов. Икосыпринятоначинатьсгреческихбукв. ЭтотакафистпоютвбогослужебноепоследованиеУтрени. Текстакафистасодержитсявнесколькихкнигах, носчитается, чтоизначальноонпоявилсяв ТриодиПостной. Егопоюттолькоодинразвгоду. Субботупятой седмицыВеликогоПостаименнопоэтомуназывают «ПохвалаБогородице» или «Субботаакафиста».

Существуетоколо30различныхредакцийакафиста. ВнашейстранеширокоизвестеннеафонскийвариантакафистаначалаXIVстолетия (старцапоимениИоанн), акиевскаяверсия1627года. ЭтуверсиюмолитвысоставилархимандритПлетенецкий (Елисей), авторперевода «Триодипостной» Отом, чтогреческиегимныбылиизвестныещеотечественныммонахамXVвека, говориткнига «Канонник» КириллаБелозерского, котораявышлав1407году.

Всинксаресубботы5—ойседмицыВеликогоПостаотмечается, чтопраздникустановленвчестьотступлениязахватчиковотКонстинополя, котороесвершилосьпомолитвамПресвятойБогородицы. ЖителиКонстантинополясчиталиБогородицусвоейзаступницей. Носодержаниеиструктураторжественногобогослужениянепривязаноктемилиинымпобедамнавоенномпоприще. Лейтмотивакафиста — этоважныедляверующихпраздникиБлаговещениеПресвятойБогородицыиВоплощениеСынаБожия.

ПравославнаяЦерковьчитаетэтотакафистдляутверждениякающихсявнадежденаЗаступницуНебесную. БогородицаизбавлялалюдейотвидимыхвраговвовременаимператораИраклияиверующиеуповаютнапомощьвизбавленииотвраганевидимого, поэтомупротиворечиявисториисозданияакафистаПресвятойБогородицеиегосовременномпониманиинет.

Некоторые исторические сведения

В течение достаточно продолжительного времени русская православная гимнография знала лишь акафист Богородице, и только по отношению к нему употреблялся интересующий нас термин. Он был известен также под названием «Великий». Именно его форма послужила схемой для создания всех последующих произведений подобного рода.

Можно лишь с полной уверенностью говорить о том, что время создания его занимает период между третьим и четвёртым Вселенскими соборами. Доказательством тому может служить достоверно известная дата сочинения зачина «Взбранной Воеводе…» — 626 год. Эта часть произведения носит также название «проимий», что в переводе на русский означает «капюшон», или, по-церковному, «кукулий».

Византийские патриархи-поэты

Написание гимнов, в основу которых была положена Богородичная схема, специалисты относят к завершению византийской эпохи. Позднейшие произведения этого жанра связывают с именами Константинопольских Патриархов Исидора Вухираса и Филофея Коккина. Написанные ими акафисты получили широкое распространение в славянских землях.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *